BIP

bip2

Inspektor Ochrony Danych

Raport o stanie dostępności podmiotu publicznego

Statystyka odwiedzin

531268

Twoje IP: 3.142.144.40

Wakacje w Bibliotece

Biblioteka Publiczna Gminy Krynice po raz kolejny zorganizowała zajęcia biblioteczne. Uczestniczyli w nich najmłodsi czytelnicy spędzający letni wypoczynek w miejscu zamieszkania. Z naszej oferty skorzystało 15 dzieci. Spotkania w bibliotece odbywały się w lipcowe środy.

Pierwsze spotkanie wypełniły zajęcia inspirowane twórczością JulianaTuwima. Dzieci chętnie słuchały i czytały jego utwory. Z entuzjazmem uczestniczyły w rozwiązywaniu zagadek, krzyżówek i rebusów. Na koniec odjechały Lokomotywą do domu.
Następne zajęcia był okazją do poznania najbliższej okolicy. W trakcie wycieczki odwiedziliśmy miejscowy kościółek, podworski park, cmentarz parafialny. Podziwialiśmy panoramę zalewu z pod pomnika poświęconego poległym w dniach 1-2 lutego 1943 roku Bohaterskim Żołnierzom Batalionów Chłopskich. Po powrocie wspólnie obejrzeliśmy zgromadzony materiał zdjęciowy. Druga część spotkania przebiegła pod znakiem konkurencji sportowych m. in. rzut piłeczką do kosza, rzut obręczą do celu, slalom z jajkiem… Zabawom towarzyszyły radosny śmiech i duże zaangażowanie.
Kolejne spotkanie upłynęło pod hasłem „Leśne opowieści bardzo ważnej treści”. W bibliotece gościliśmy przedstawiciela Nadleśnictwa Tomaszów Lubelski, który na początku zaprezentował swój mundur i opowiedział o swojej pracy. Następnie poinformował jak bezpiecznie zachowywać się w lesie, aby nie stwarzać zagrożenia dla lasu i jego mieszkańców. Jakie grzyby i owoce można zbierać w lesie. Wszystkie dzieci bardzo aktywnie uczestniczyły w zajęciach, zadawały wiele pytań, na które nasz gość cierpliwie i wyczerpująco odpowiadał. Na koniec spotkania wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe materiały promujące Lasy Lubelszczyzny.
Czwarte zajęcia, to wycieczka do ZOO w Zamościu. W trakcie zwiedzania ogrodu zoologicznego dzieci wzbogaciły swoje wiadomości na temat dzikich zwierząt, żyjących w różnych rejonach świata. Zapoznały się z warunkami mieszkańców ZOO. W drodze powrotnej w miejscowości Ruszów zwiedziliśmy prawdziwą Olejarnię. W sposób tradycyjny na najstarszych maszynach tłoczony jest tam Roztoczański Olej Świąteczny. Mogliśmy skosztować jak smakuje. Pełni wielu wrażeń wróciliśmy do biblioteki.
Na ostatnim spotkaniu w ramach „Wakacji w bibliotece” królowały kalambury ruchowe, zabawy sprawnościowe z wykorzystaniem książek, zagadki muzyczne. Na pożegnanie dzieci wymienili się pamiątkowymi zakładkami do książek z własnoręcznymi wpisami. Wszystkim uczestnikom zostały wręczone dyplomy i podziękowania oraz upominki rzeczowe za systematyczne i aktywne uczęszczanie na zajęcia.
W przeprowadzeniu zajęć pomagali zaprzyjaźnieni z biblioteką wolontariusze.

Prośba książki

1. Zanim zaczniesz mnie czytać, umyj ręce.
2. Nie czytaj mnie podczas jedzenia.
3. Nie zaginaj moich rogów.
4. Nie pisz i nie rysuj na moich kartkach.
5. Obłóż mnie w papier lub folię.
6. Nie śliń palców przy przewracaniu moich kartek.
7. Nie skręcaj mnie, gdy jestem cienka.
8. Podklej mnie, gdy jestem uszkodzona.
9. Nie czytaj mnie przy słabym świetle.
10. Przerwę w czytaniu zaznacz zakładką, a mnie odstaw na półkę.
11. Nie przetrzymuj mnie długo w domu, czekają na mnie inni czytelnicy.

Cytat miesiąca

Żaden dzień się nie powtórzy,
nie ma dwóch podobnych nocy,
dwóch tych samych pocałunków,
dwóch tych samych spojrzeń w oczy.